- Obecnie brak na stanie
Gimbal do kamery termowizyjnej
Gimbal umożliwia stabilny montaż kamery termowizyjnej na dachu samochodu i prowadzenie wygodne obserwacji na smartfonie lub tablecie bez konieczności wysiadania z pojazdu.
Polityka bezpieczeństwa
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Gimbal umożliwia stabilny montaż kamery termowizyjnej na dachu samochodu i prowadzenie wygodne obserwacji na smartfonie lub tablecie bez konieczności wysiadania z pojazdu.
Napęd i sterowanie
Gimbal napędzany jest za pomocą silników krokowych zasilanych prądem o napięciu 12 V pochodzącym z gniazda zapalniczki samochodowej. Do obsługi zastosowano popularny układ programistyczny Arduino, będący doskonałą alternatywą dla droższych i bardziej skomplikowanych kontrolerów. Sterowanie gimbalem odbywa się za pomocą klasycznego joysticka, który odpowiada za kierunek i prędkość obrotu (lewo-prawo, góra-dół). W joysticku wbudowano potencjometr ze stopniową skalą odchylenia, który odpowiada za nadawanie gimbalowi proporcjonalnej prędkości obrotu i wychylenia.
Tryba auto skanowania
Gimbal ma przydatną funkcję auto skanowania, dzięki czemu nawet bez obsługi joystickiem będzie sam badał obszar w zakresie prawo-lewo w czasie zdefiniowanym przez użytkownika. W trybie auto skanowania gimbal obraca się wyłączenie ze stałą prędkością (zdefiniowaną fabrycznie).
Programowania auto skanowanie jest proste i łatwe. Wciśnięcia i przytrzymania joysticka, spowoduje aktywację i powolny obrót gimbala w lewo do momentu, w którym nie zwolnimy drążka kierowniczego. Komputer zapisuje czas wciśnięcia joysticka i w przyszłości używa go w trybie automatycznym.
Wyjście z trybu auto skanowania odbywa się poprzez krótkotrwałe wciśnięcie joysticka. Ponowne krótkie naciśnięcie joysticka aktywuje auto skanowanie z zaprogramowanym wcześniej czasem skanowania. Funkcja auto skanowania jest niezwykle przydatna podczas obserwacji szerokiego odcinka terenu (pola uprawnego.), dzięki czemu nie musimy ręcznie „przeczesywać” obszaru.
Wygodny i pewny montaż
Do mocowania gimbala do metalowych powierzchni zastosowano 4 mocne magnesy (każdy o udźwigu 4 kg) z gumową powłoką ochronną. Dzięki czemu urządzenie może bezpiecznie montować na dachu i pokrywie przedziału silnika bez obaw o przewrócenie, zsunięcie lub zarysowanie lakieru. Aby zapobiec skręceniu przewodu zasilającego, w podstawie zastosowano ogranicznik obrotu, który zapobiega obróceniu urządzenia o 360° w jednym kierunku. Podstawę gimbala ustawiamy na samochodzie w taki sposób, aby ogranicznik obrotu znajdował się po lewej stronie gimbala (przodem do kierunku jazdy). W przypadku kiedy samodzielnie prowadzimy obserwację, zaleca się montaż gimbala po prawej stronie dachu pojazdu. Dzięki temu przewód możemy wprowadzić do kabiny przez uchyloną szybę drzwi, które nie będą otwierane i ograniczyć niepotrzebne naprężenia kabla.
Uwaga! Jazda pojazdem z zamontowanym gimbalem jest zabroniona i odbywa się na własną odpowiedzialność kierowcy. Przeciążenia podczas jazdy mogą doprowadzić do odłączenia gimbala i tym samym zniszczenia urządzenia obserwacyjnego. Gimbal przeznaczony wyłącznie do obserwacji podczas postoju.
Dane techniczne
Informacje producenta
- ProducentNN, Polska